Część
2.
KALKULATOR
części dotacji związanej ze SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI UCZNIÓW.
PRACA Z KALKULATOREM – wprowadzanie danych dotyczących
dzieci z orzeczeniami i opiniami
Część uczniów ma specyficzne potrzeby edukacyjne ujęte w części drugiej formularza-Część uzupełniająca na realizację zadań szkolnych (SOB) oraz części trzeciej - Część na realizację zadań pozaszkolnych (SOC) formularza.
Są to m.in. uczniowie z ORZECZENIAMI o niepełnosprawności i/lub OPINIAMI o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydanymi przez UPRAWNIONE PORADNIE i zgłoszone gminie do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
Liczbę tych uczniów wpisujemy w polach kolumny Liczba uczniów ogółem w miejscach
odpowiadających danym potrzebom edukacyjnym - najczęściej spotykane orzeczenia i opinie dotyczą wierszy
pokazanych w przykładach:
W wierszach dla wag P31 i P41 jest również miejsce na
wpisanie dzieci objętych edukacją przedszkolną (w różnych formach), które
zostały zgłoszone we wrześniowym SIO wg posiadanych orzeczeń i/lub opinii
poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Po
wypełnieniu każdej części formularza skorzystajmy z przycisku ,
aby zapamiętać wprowadzone liczby w bazie danych.
WYLICZANIE
DOTACJI NA DZIECI Z ORZECZENIAMI I OPINIAMI
Po wpisaniu odpowiednich liczb uczniów we właściwych wierszach i
zapamiętaniu każdej części formularza UPEWNIAMY SIĘ, czy w opcji Edycja danych została wprowadzona
wartość współczynnika korygującego Di dla gminy (jeśli NIE –musimy ją wprowadzić dla uzyskania właściwych wyników – patrz Kalkulator
dotacji dla szkoły niepublicznej – część 1. PRACA
Z KALKULATOREM).
Jeśli TAK - wybieramy zakładkę WYLICZENIE SZCZEGÓŁOWE na górnym pasku wyboru arkusza
Jeśli do kalkulatora wprowadziliśmy wyłącznie dane dotyczące uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności lub opiniami o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju odczytujemy wysokość wyliczonej części dotacji jako sumę SOA + SOB + SOC, z ostatniego wiersza i ostatniej kolumny formularza jak na przykładzie poniżej:
Jeśli jednak wykorzystaliśmy też inne funkcje Kalkulatora i wprowadziliśmy do niego jeszcze dane o pozostałych uczniach analizowanej szkoły, to kwoty wynikające z interesujących nas wag (w podanym wyżej przykładzie P3; P4; P5; P10; P31) możemy odczytywać pojedynczo z odpowiadających im wierszy.
Ogólnie: dane o części subwencji przeznaczonej na
dodatkowe potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami lub wymagających
wczesnego wspomagania rozwoju odczytujemy z wierszy odpowiadających danym
potrzebom edukacyjnym w Części uzupełniającej na realizację zadań szkolnych
(SOB) oraz w Części na realizację zadań pozaszkolnych (SOC).
Uwaga: Liczbę uczniów
przeliczeniowych *waga odczytamy w
wierszu ostatnim – sumującym wyliczenia z kolumny o tej nazwie ( trzecia od
lewej kolumna w nagłówku). |
Następnym krokiem jest powrót do ekranu DOTACJE w zakładce Szkoła alternatywna przez wciśnięcie przycisku:
w prawym, dolnym rogu w zakładce Wyliczenie szczegółowe, a stamtąd do kontynuowania rozpoczętych obliczeń dotacji dla uczniów.