Część 2.

KALKULATOR części dotacji związanej ze SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI UCZNIÓW.

 

PRACA Z KALKULATOREM – wprowadzanie danych dotyczących dzieci z orzeczeniami i opiniami

Część uczniów ma specyficzne potrzeby edukacyjne ujęte w części drugiej formularza-Część uzupełniająca na realizację zadań szkolnych (SOB) oraz części trzeciej - Część na realizację zadań pozaszkolnych (SOC) formularza.

Są to m.in. uczniowie z ORZECZENIAMI o niepełnosprawności i/lub OPINIAMI o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydanymi przez UPRAWNIONE PORADNIE i zgłoszone gminie do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

Liczbę tych uczniów wpisujemy w polach kolumny Liczba uczniów ogółem w miejscach odpowiadających danym potrzebom edukacyjnym - najczęściej spotykane orzeczenia i opinie dotyczą wierszy pokazanych w przykładach:

 

aKalDotSNsob4.png

 

 

 

  W wierszach dla wag P31 i P41 jest również miejsce na wpisanie dzieci objętych edukacją przedszkolną (w różnych formach), które zostały zgłoszone we wrześniowym SIO wg posiadanych orzeczeń i/lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych.

aKalDotSNsoc.png

Po wypełnieniu każdej części formularza skorzystajmy z przycisku przycZapisz.png, aby zapamiętać wprowadzone liczby w bazie danych.

 

WYLICZANIE DOTACJI NA DZIECI Z ORZECZENIAMI I OPINIAMI

Po wpisaniu odpowiednich liczb uczniów we właściwych wierszach i zapamiętaniu każdej części formularza UPEWNIAMY SIĘ, czy w opcji Edycja danych została wprowadzona wartość współczynnika korygującego Di dla gminy (jeśli NIE –musimy ją wprowadzić dla uzyskania właściwych wyników – patrz Kalkulator dotacji dla szkoły niepublicznej – część 1. PRACA Z KALKULATOREM).

Jeśli TAK - wybieramy zakładkę WYLICZENIE SZCZEGÓŁOWE na górnym pasku wyboru arkusza

aKalDotSNopcWS.png

 

Jeśli do kalkulatora wprowadziliśmy wyłącznie dane dotyczące uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności lub opiniami o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju  odczytujemy wysokość wyliczonej części dotacji jako sumę SOA + SOB + SOC, z ostatniego wiersza i ostatniej kolumny formularza jak na przykładzie poniżej:

aKalDotSNwylSz.png

Jeśli jednak wykorzystaliśmy też inne funkcje Kalkulatora i wprowadziliśmy do niego jeszcze dane o pozostałych uczniach analizowanej szkoły, to kwoty wynikające z interesujących nas wag (w podanym wyżej przykładzie P3; P4; P5; P10; P31) możemy odczytywać pojedynczo z odpowiadających im wierszy.

Ogólnie: dane o części subwencji przeznaczonej na dodatkowe potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami lub wymagających wczesnego wspomagania rozwoju odczytujemy z wierszy odpowiadających danym potrzebom edukacyjnym w Części uzupełniającej na realizację zadań szkolnych (SOB) oraz w Części na realizację zadań pozaszkolnych (SOC).

Uwaga: Liczbę uczniów przeliczeniowych *waga odczytamy w wierszu ostatnim – sumującym wyliczenia z kolumny o tej nazwie ( trzecia od lewej kolumna w nagłówku).

 



Następnym krokiem jest powrót do ekranu DOTACJE w zakładce Szkoła alternatywna  przez  wciśnięcie przycisku:   aDotNowEdyKoSzk.png

w prawym, dolnym rogu w zakładce Wyliczenie szczegółowe, a stamtąd do kontynuowania rozpoczętych obliczeń dotacji dla uczniów.